Svinhufvud Sukuseuran Retki Hämeeseen 28.5.2011

(Svenska: Släktföreningen Svinhufvud av Qvalstads utfärd till Tavastland 28.5.2011)

Retki Padasjoelle, Sääksmäelle ja Lempäälään järjestetään 28.5.2011. Tutustumiskohteina ovat Padasjoella Svinhufvudien Leponi ja Leppäniemi, Sääksmäellä Rapola ja Lempäälässä Hakkarin kartano.

Padasjoella meidät ottaa vastaan Harjun tilan (alkuperäinen Leponi) nykyinen omistaja Heikki Häme ja veljensä Jukka Häme. Leppäniemessä meidät ottaa vastaan huvilan nykyisen omistajan poika Jaakko Nevanlinna. FT Maritta Pohls on lupautunut pitämään alustuksen Ellen Svinhufvudia käsittelevän kirjansa tutkimusten pohjalta

Sääksmäen Rapolassa tutustumme museoviraston edustajan opastuksella Rapolan kartanon pihapiiriin ja Svinhufvudien aikaiseen kivinavettaan sekä käymme hautausmaalla. Itse kartanorakennuksen sisätiloihin emme valitettavasti pääse tutustumaan.

Lempäälässä tutustumme vielä 1820-luvun asussa olevaan Hakkarin kartanoon, jonka rakennutti laamanni Gustav Svinhufvud (Leponin Gustav Svinhufvudin isä) ja nykyisin toimii ravintolana. Hakkarissa syömme myöhäisen lounaan ja palaamme sen jälkeen Helsinkiin.

Ohjelma

• Lähtö 28.5.2011 klo 08.00 bussilla Helsingistä Mannerheimin patsaan kohdalla olevalta tilausbussipysäkiltä. Saapuminen Padasjoelle klo 10.15-10.30, mikä omilla autoilla tuleville tiedoksi (Ukko-Pekantie 21A, Kaukelan kylä).
  • Ajo Padasjoki - Sääksmäki noin klo 12.30 - 14.00
  • Ajo Sääksmäki - Lempäälä noin klo 16.00 - 16.30 (lounas klo 16.30).
  • Ajo Lempäälä - Helsinki noin klo 18.00 - 19.30 (Mannerheimin patsaan pysäkki).

Ilmoittautuminen tapahtuu maksamalla osallistumismaksu sukuyhdistyksen Nordea pankissa olevalle tilille No 131335-421, kansainvälisessä muodossa FI50 1313 3500 000421 pankkitunnus NDEAFIHH

• 60,00 euroa/aikuinen
  • 15 - 18 vuotiaat nuoret 50 euroa
  • alle 15 vuotiaat euroa 30,00
    Omalla autolla osallistuvat maksavat vastaavasti 40,00 euroa, 30 euroa ja 10,00 euroa.

Ilmoittautumiset pyydetään 14.5. 2011 mennessä. Huom! merkitse maksun 'viesti' kenttään osallistujien nimet ja ikä.

Maksu kattaa bussikuljetuksen, tarjoilun Padasjoella ja Hakkarin kartanossa sekä ohjelmakustannukset.

Terveisin,

Kim Luotonen ja Erkki Mattila

PS. Mikäli haluat tukea sukuyhdistyksen toimintaa voit myös ostaa Maritta Pohlsin "Ellen Svinhufvud - Säätyläisnainen maalta"- kirjan (julkistetaan 16.5.2011) hintaan 35 euroa bussiin toimitettuna (tilaaja säästää arvioidut toimituskulut, Otava arvioi kirjan kirjakauppahinnaksi €33-€35). Maksu tulee suorittaa 14.5 mennessä erillisellä pankkisiirrolla sukuyhdistyksen tilille No 131335-421 (FI50 1313 3500 000421, pankkitunnus NDEAFIHH). HUOM! merkitse tämän erillisen maksun 'viesti' kenttään "Ellen Häme- bussiin"

Helsingissä majoitusta tarvitseville tiedoksi keskustan hotelleja Vaakuna, Holiday Inn City Centre, Presidentti, Scandic Simonkenttä, Hotel Arthur, Radisson Blu Plaza, Helka. Löytyy mm. sivuilta www.booking.com tai hotels.com/Helsinki.